Webinar: ABC obowiązków organizacji pozarządowych Zdobądź praktyczną wiedzę. Dowiedz się, jak uniknąć błędów. Zapisz się >
Federacja Konsumentów to organizacja konsumencka, działająca w Polsce nieprzerwanie od ponad 30 lat. Jest dobrowolnym, samorządnym i trwałym stowarzyszeniem konsumentów, który samodzielnie określa swoje cele, program i struktury organizacyjne. Jednym z podstawowych celów statutowych Federacji jest upowszechnianie i ochrona praw konsumentów.
Udzielamy bezpłatnych porad oraz świadczymy szeroką pomoc prawną w sprawach konsumenckich. Dodatkowo inicjujemy, konsultujemy, opiniujemy i lobbujemy w sprawach dotyczących przepisów prawnych. Zabiegamy o przepisy, które zagwarantują nie tylko bezpieczeństwo i satysfakcjonujące dla konsumentów funkcjonowanie rynku, ale również ukształtują relacje z przedsiębiorcami. Dążymy do sytuacji, w której rynek rozwijać się będzie zgodnie z prawem i zasadami etyki biznesu.
Działalność gospodarcza i odpłatna
Organizacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
Organizacja prowadzi działalność odpłatną.
Obszary działań i ich odbiorcy
Oddziały, koła, placówki
Federacja realizuje swoje cele statutowe przy pomocy jednostek lokalnych – kilkudziesięciu Oddziałów, posiadających pewną autonomię w strukturze stowarzyszenia. Lokalizacja we wszystkich województwach, na terenie całego kraju, pozwala kierować ofertę Federacji do szerokiego grona konsumentów w Polsce.