Jakie korzyści może przynieść skuteczna promocja? Poznaj poradnik EduNGO „Mocni w promocji” >
Prowadzone działania
Stowarzyszenie Monopol Warszawski prowadzi InfoPraga - szeroko zakrojony projekt aktywizacji kulturalno-turystycznej warszawskiej Pragi od lutego 2007. InfoPraga to przede wszystkim działalność non profit: aktywizacja mieszkańców, oswajanie Prażan z najbliższym otoczeniem poprzez projekty edukacyjne, artystyczne i kulturalne oraz przysparzanie Pradze sympatyków z Warszawy, Polski oraz wśród internautów z różnych stron świata. Zespół InfoPraga wolontarystycznie integruje praskie środowiska kultury oraz gromadzi i rozpowszechnia informacje dotyczące aktualności kulturalnych i atrakcji turystycznych prawobrzeżnej Warszawy.
Udało nam się stworzyć rozpoznawalną i prężnie działającą instytucję, która postawiła sobie za cel oswajanie warszawiaków z Pragą i uczynienie z niej miejsca powszechnie znanego i chętnie odwiedzanego. Projekt InfoPraga ma na celu nieodpłatną promocję Pragi i przysparza wiele korzyści całej prawobrzeżnej Warszawie. InfoPraga przyczynia się do poprawiania wizerunku Pragi oraz upowszechniania informacji o dzielnicy poprzez:
- wydawanie i dystrybucję różnojęzycznych publikacji informacyjnych i promujących dzielnicę
- prowadzenie praskiego portalu kulturalnego www.infopraga.com.pl, który odwiedza codziennie kilkaset osób
- udzielanie informacji o Pradze drogą mailową, telefoniczną oraz bezpośrednio osobom odwiedzającym dzielnicą
- udział w targach turystycznych i kulturalnych konferencjach w Polsce i za granicą
- prowadzenie InfoGalerii - praskiego miejsca sztuki
- realizację projektów kulturalnych dla Prażan i warszawiaków (gry miejskie, spacery, happeningi, warsztaty, wystawy, spotkania z ludźmi kultury i inne)
- wzmacnianie pozycji Pragi w sieci, np. poprzez tworzenie popularnych gier online
- opracowanie i produkcję praskich gadżetów turystycznych
- organizację study tourów dla dziennikarzy zainteresowanych dzielnicą i udział w nagraniach programów telewizyjnych i audycji radiowych o tematyce praskiej
- szeroko pojętą współpracę z praskimi i warszawskimi instytucjami kultury.
Korzystając ze sposobności stworzonej przez Akademię Orange InfoPraga pragnie podzielić się doświadczeniami i pomóc w ożywieniu kulturalnym i promocji turystycznej innych regionów Polski. Rozpoczynamy od Trójmiasta, gdzie w ramach projektu "Trójmiejska gra online" powstanie wirtualne narzędzie promocji Gdańska, Gdyni i Sopotu współtworzone przez lokalną młodzież zaktywizowaną serią gier miejskich. Partnerem trójmiejskiego projektu jest CSW Łaźnia.